De beste kraamzorg
voor jou en je kindje

Een onvergetelijke en onbezorgde kraamtijd

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik gebruik maken van 'Mijn de Waarden'?

Als je je via de website aanmeldt, ontvang je automatisch een link via je e-mail.

Heb je je telefonisch aangemeld of via je zorgverzekeraar dan meld je je nogmaals aan via de website. Je kiest de tweede optie 'ik ben een nieuwe klant' en vult de gevraagde gegevens in. Ons systeem herkent je gegevens en maakt zo de juiste match met de gegevens die via je zorgverzekeraar zijn aangeleverd of ingevoerd na de telefonische aanmelding. Je ontvangt dan via je e-mail een link voor 'Mijn de Waarden'.

Hoe kom ik aan bedverhogers, ondersteek en andere benodigheden?

Deze bestel je eenvoudig via deze site. De spullen worden gratis bij je thuisbezorgd en later weer opgehaald. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Waar kan ik het kraampakket en andere benodigdheden voor de bevalling en kraamtijd kopen?

Het kraampakket en alle benodigheden voor tijdens en na de bevalling bestel je eenvoudig via onze webshop DaDaShop

Hoeveel uren kraamzorg krijg ik?

Dit is afhankelijk van de indicatiestelling. Tijdens het intakegesprek wordt het aantal uren kraamzorg vastgesteld door de consulente. De basiszorg biedt 49 uur kraamzorg. Bij aanvang of tijdens de kraamperiode kan dit aantal uren worden bijgesteld, doordat je situatie op dat moment anders is dan verwacht.

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, hoe gaat het dan verder?

Als je bevallen bent, weet wanneer je naar huis mag en thuis bent bel je ons, telefoonnummer (0182) 32 55 50. Je kunt ons 24 uur per dag 7 dagen per week bereiken. De kraamverzorgende start ook 's avonds of 's nachts de zorg op.

Mijn zorgverzekeraar regelt de inschrijving bij een kraamzorgorganisatie. Hoef ik nu verder niets te doen?

Het gebeurt geregeld, dat een zorgverzekeraar te laat is met de inschrijving van een cliƫnt. Ons advies: Houd het zelf in de gaten. Neem contact op met je zorgverzekering en wacht op een schriftelijke bevestiging.

Wanneer bel ik voor een kraamverzorgende als de bevalling begint?

De verloskundige of huisarts bepaalt wanneer het tijd is om te bellen voor een kraamverzorgende. Het telefoonnummer dat je moet bellen is (0182) 32 55 50. 

Wie bel ik als ik vragen heb en de kraamverzorgende is al naar huis ?

Bij problemen en vragen kun je ons 24 uur per dag bellen, telefoonnummer (0182) 32 55 50 of je neemt contact op met je verloskundige.

Als ik een meerling krijg, krijg ik dan langer kraamzorg?

Bij de eerste indicatiestelling, tijdens het intakegesprek, worden extra uren kraamzorg berekend, indien je een tweeling verwacht. Na de ziekenhuisopname vindt er een herindicatie plaats en kan het aantal kraamzorguren worden aangepast aan je situatie. Daarnaast kun je altijd zelf extra kraamzorguren inkopen tegen het geldende uurtarief.

Ik ga voor een keizersnede naar het ziekenhuis, krijg ik daarna nog kraamzorg?

Bij de eerste indicatiestelling, tijdens het intakegesprek, worden extra uren kraamzorg berekend, indien je baby met een keizersnede geboren wordt. Na de ziekenhuisopname vindt er een herindicatie plaats en kan het aantal kraamzorguren worden aangepast aan je situatie.  Daarnaast kun je altijd zelf extra kraamzorguren inkopen tegen het geldende uurtarief.