De beste kraamzorg
voor jou en je kindje

Een gelukkig nieuw leven,
dat wensen wij iedere baby en ouders toe

Veelgestelde vragen over de kraamtijd en kraamzorg

Als je net zwanger bent, komt er een heleboel op je af. Je moet van alles regelen en waarschijnlijk komen er steeds weer nieuwe vragen opzetten. In dit overzicht geven we je alvast antwoord op een aantal van de meest gestelde vragen over onze kraamzorg.

Hoe kom ik aan bedverhogers, ondersteek en andere benodigdheden?

Bedverhogers en andere handige artikelen kun je bij ons lenen én we bezorgen ze gratis bij je thuis. Klik hier om bedverhogers te bestellen. Het kraampakket en alle benodigdheden tijdens en na de bevalling, bestel je eenvoudig via onze webshop. Bekijk onze babyuitzetlijst voor een handig overzicht van alle babybenodigdheden.

Waar kan ik het kraampakket en andere benodigdheden voor de bevalling en kraamtijd kopen?

Het kraampakket en alle benodigdheden tijdens en na de bevalling, bestel je eenvoudig via onze webshop. Bekijk onze babyuitzetlijst voor een handig overzicht van alle babybenodigdheden.

Hoeveel uur kraamzorg krijg ik?

Dit is afhankelijk van de indicatiestelling. Tijdens het intakegesprek wordt door de consulente het aantal uur kraamzorg vastgesteld. De basiszorg biedt 49 uur kraamzorg. Bij aanvang of tijdens de kraamperiode kan dit aantal uren worden bijgesteld, doordat je situatie op dat moment anders is dan verwacht. Lees hier meer over het aantal uur kraamzorg, de kosten van kraamzorg en de zorgverzekering.

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, hoe gaat het dan verder

Als je in het ziekenhuis bent bevallen en weet wanneer je naar huis mag, bel je onze bevallingslijn: 088 - 130 17 18. Je kunt ons 24 uur per dag zeven dagen per week bereiken. De kraamverzorgende start ook 's avonds of 's nachts de zorg op.

Mijn zorgverzekeraar regelt de inschrijving bij een kraamzorgorganisatie. Hoef ik nu verder niets te doen?

Het gebeurt geregeld dat een zorgverzekeraar te laat is met de inschrijving van een cliënt. Ons advies: houd dit zelf goed in de gaten. Neem tijdig contact op met je zorgverzekering en wacht op een schriftelijke bevestiging.

Wanneer bel ik voor een kraamverzorgende als de bevalling begint?

De verloskundige of huisarts bepaalt wanneer het tijd is om te bellen voor een kraamverzorgende. Ons telefoonnummer voor bevallingen zijn: 088 - 130 17 18.

Wie bel ik als ik vragen heb en de kraamverzorgende al naar huis is?

Bij problemen en vragen kun je ons 24 uur per dag bellen. Ons telefoonnummer is: 088 - 130 17 18. Ook kun je contact opnemen met je verloskundige.

Als ik een meerling krijg, krijg ik dan langer kraamzorg?

Indien je in verwachting bent van een twee- of meerling, worden tijdens het intakegesprek de extra uren kraamzorg berekend. Na de ziekenhuisopname vindt er een herindicatie plaats en kan het aantal kraamzorguren worden aangepast aan jouw situatie. Daarnaast kun je altijd zelf extra kraamzorguren inkopen tegen het geldende uurtarief.

Ik ga voor een keizersnede naar het ziekenhuis, krijg ik daarna nog kraamzorg?

Indien je baby met een keizersnede wordt geboren, worden tijdens het intakegesprek de extra uren kraamzorg berekend. Na de ziekenhuisopname vindt er een herindicatie plaats en kan het aantal kraamzorguren worden aangepast aan jouw situatie. Daarnaast kun je altijd zelf extra kraamzorguren inkopen tegen het geldende uurtarief.

Kraamzorg aanvragen?

Kraamzorg aanvragen?

Spreekt onze kraamzorg je aan? Meld je dan eenvoudig aan via deze button en je ontvangt als dank een leuke attentie tijdens de intake. Meld je aan en maak ook nog eens kans op een mooi kado!

Aanmelden kraamzorg

Advies nodig?

Vraag het aan Sanne

Blijf op de hoogte
en praat mee

Advies nodig?